a MÁV Zrt., MÁV- START Zrt., MÁV Szolgáltató Központ Zrt.,
MÁV Létesítményüzemeltető és Vasútőr Kft., MÁV FKG Kft.
ZÁHONY-PORT Zrt., munkavállalói részére
A vasúti utazási kedvezményre jogosultak körét és a kedvezmény mértékét a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény és az 57/2009. (X. 20.) KHEM rendelet szabályozza.
A rendelet kimondja, hogy a vasúti utazási igazolványokat évente érvényesíteni szükséges.
A 2015. november 1-jén érvényes vasúti utazási igazolvánnyal rendelkező munkavállalók és jogosult hozzátartozói igazolványainak érvényesítéséhez szükséges – a MÁV-START Zrt. nyilvántartása alapján elkészült – Adatlapokat (munkavállaló és jogosult hozzátartozók adatlapjai) a MÁV-START Zrt. postai úton juttatja el az érintettekhez.
Kérjük, figyelmesen olvassa el az Adatlaphoz mellékelt Kitöltési útmutatót, és az abban foglaltak alapján szíveskedjen az Adatlapot kitölteni, amennyiben az szükséges. Az útmutató tartalmazza, hogy adatváltozás esetén milyen igazoló dokumentum bemutatása szükséges (kötelező) az érvényesítéshez.
A kitöltött, aláírt Adatlapokat, valamint a módosult jogosultságot igazoló dokumentumo(ka)t a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. Humán Szolgáltatás ügyfélszolgálati irodáiban kell leadni, legkésőbb
2015. december 15-ig.
Az Adatlapot a Humán Szolgáltatás ügyfélszolgálati irodáiban látják el munkáltatói záradékkal, e nélkül az Adatlap érvénytelen. A záradékolt Adatlapokat a Humán Szolgáltatás továbbítja a MÁV-START Zrt. Menetkedvezményi szakterületének (továbbiakban: MÁV-START MK).
Az évvégi várható szervezeti változásoktól függetlenül kérjük, hogy minden munkavállaló a fenti határidőig adja le az érvényesítéshez szükséges Adatlapokat, mivel a szervezeti változásokhoz kapcsolódó jogosultsági-, és igazolvány változásokat a munkáltatók külön intézkedéssel rendezik, melyről az érintettek tájékoztatást fognak kapni.
Az Adatlapon lévő hozzájárulás aláírásával az érvényesítés díja (1250 Ft/utazási igazolvány) a 2015. december havi bérszámfejtéskor kerül levonásra. Amennyiben 2015. december hónapban nem kap járandóságot a munkavállaló (pl. fizetés nélküli szabadságon lévő), úgy az Adatlapokhoz mellékelni kell az érvényesítési díj befizetését igazoló bizonylatokat.
Az érvényesítéshez megkapott Adatlap kitöltése helyett, az arra rendszeresített nyomtatványon új igazolványt kell igényelni az alábbi esetben:
névváltozás (csak a névváltozással érintett igazolványt kell lecserélni),
kocsi osztály változás esetén
Kocsi osztály változás esetén, az 57/2009 KHEM rendelet szerint – (napra pontosan) betöltött 25 év munkaviszony szükséges az 1. kocsi osztályú jogosultság megszerzéséhez.
Igénylés csak abban az esetben történhet 2015. évben, ha már ebben az évben megvan a betöltött 25 év folyamatos munkaviszony.
Azon munkavállaló, aki 2015. november 1-jén rendelkezett érvényes vasúti utazási igazolvánnyal, és továbbra is jogosult rá, de 2015. december 1-jéig nem kapja kézhez az érvényesítéshez szükséges Adatlapot, a pótlást közvetlenül a MÁV-START MK-tól kérheti.
Azok a munkavállalók, akik az Adatlapokat nem adták le időben, az érvényesítést személyesen intézhetik 2016. január 4-től, munkáltató záradékolás és befizetés után a MÁV-START MK –nál.
Személyes ügyintézésre a 1087 Budapest, Kerepesi u. 1-5. szám alatt, a 2. emelet 246-247. számú irodákban van lehetőség, az alábbi nyitvatartási időben:
hétfő – csütörtök 800 – 1400
péntek 800 – 1200
Telefonszám: 01/23-55; 01/24-68; 01/13-83
A vasúti utazási igazolványok elektronikus érvényesítését 2016. év januárjában végzi el a MÁV-START Zrt., amelyről vasúti utazási igazolványonként postai úton értesítést küld a munkavállalók részére. Az értesítés nyugtaként szolgál az érvényesítési díj megfizetéséről, illetve igazolja a rajta feltüntetett igazolvány érvényesítésének megtörténtét.
Felhívjuk a munkavállalók figyelmét, hogy amennyiben a 18-25 éves igényjogosult gyermekei jogosultságának igazolására 2015. október 26-ig nem adott le érvényes iskolalátogatási igazolást – az előzetes tájékoztatásnak megfelelően – az érintett igazolványok már letiltásra kerültek. Ezeknek az igazolványoknak az érvényesítésére Adatlapok már nem kerülnek kiküldésre, mivel az igényjogosultságot nem igazolták időben. Amennyiben a jogszerző a jogosultságot később igazolja, akkor a jogszerzőnek az érvényesítést önállóan kell intéznie, a MÁV-START MK-tól közvetlenül kell megigényelnie a szükséges Adatlapot. Az érvényesítési díjat ebben az esetben egyéni befizetéssel kell teljesíteni, amelyről a bizonylatot az Adatlaphoz kell csatolni. Az Adatlapot a munkáltatói záradékolást követően a MÁV-START MK-nál kell leadni. Az elektronikus érvényesítést a MÁV-START Zrt. a többi érvényesítéssel azonos módon végzi.
Azok a munkavállalók, akik az érvényesítési Adatlapok előállítása után (2015.11.05. után) igényelnek új (első igénylés, elhagyás miatt) vasúti utazási igazolványt, számoljanak azzal, hogy a 2015. évben legyártott utazási igazolványokat még érvényesíteni is kell 2016. évre. Az érvényesítéshez szükséges Adatlap az utazási igazolvánnyal együtt kerül átadásra, amelyet - munkáltatói záradékolás (a Humán ügyfélszolgálati irodák által) és egyedi befizetés után -, közvetlenül a MÁV-START MK-hoz kérjük eljuttatni, legkésőbb 2016. január 31-ig.
A vasúti utazási igazolványok érvényesítésére és igénylésére vonatkozó eljárásrendet a munkáltató saját utasításban szabályozza munkavállalói és igényjogosult hozzátartozói vonatkozásában.