Vasutasok.hu RSS

Vasúti hírek 0-24 RSS

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Helytakarékos vasúti fékeket fejleszt a Knorr-Bremse Budapest részben hazai pályázati forrásból

E-mail Nyomtatás PDF

SAJTÓKÖZLEMÉNY

 

Helytakarékos vasúti fékeket fejleszt a Knorr-Bremse Budapest részben hazai pályázati forrásból

Budapest, 2017. február 22. - Mintegy 270 millió forintot nyert el a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest vasúti fékek fejlesztésére a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól (NKFIH). A projekt összköltsége meghaladja a 600 millió forintot. A Knorr-Bremse vállalatcsoport legnagyobb fékegység gyára és fejlesztő központja azt vállalta, hogy az elkövetkező két év során innovatív technológia alkalmazásával különleges, helytakarékos és kisebb súlyú fékrendszer elemeket fejleszt vasúti járművekhez.

A Knorr-Bremse Rail Systems Budapest – a Knorr-Bremse vállalatcsoport legnagyobb fékegység gyára és fejlesztő központja – mintegy 270 millió forintot nyert el az NKFIH által meghirdetett pályázaton vasúti fékrendszer elemek fejlesztésére. A teljes fejlesztési projekt összköltsége meghaladja a 600 millió forintot, amelyből a Knorr-Bremse Budapest helytakarékos és kisebb súlyú fékrendszer elemeket fejleszt olyan vasúti kocsik számára, amelyekbe az alacsony padló vagy a kerékpárszállító szakasz miatt a fékrendszer elemeit jóval kisebb helyre kell beépíteni. A Knorr-Bremse Budapest a pályázatában azt vállalta, hogy az innovatív technológiával készülő fékmechanikai és fékvezérlési komponenseket két éven belül kifejleszti és a prototípusokat le is szállítja.

A legkorszerűbb vasúti járművekbe a fajlagos üzemeltetési költségek csökkentése érdekében minél több ülőhelyet terveznek be a járműgyártók. Emellett az utazóközönség igényeinek megfelelve akadálymentes, alacsonypadlós vasúti kocsikat építenek, amelyek gyakran kerékpárszállító szakaszokkal is el vannak látva. A projekt célja olyan műszaki megoldások kifejlesztése és alkalmazása az eddig tervezett és gyártott fékrendszerelemek újabb generációjaként, amely révén a fékvezérlést és fékmechanikát olyan helyre is be lehet építeni, ami eddigi nem volt lehetséges. A Knorr-Bremse Budapest a feladat megoldásához új alapanyagot, optimalizált gyártástechnológiát vezet be, új üzemi- és parkoló fékmodult, tuskós fékegységet fejleszt. Az új berendezésekkel szemben fontos elvárás a gyártás és az üzemeltetés során felhasznált nyersanyag és energia mennyiségének, így a termék karbonlábnyomának csökkentése is.

„A fejlesztéseket a saját kutató és fejlesztő bázisunk eredményeire és a Knorr-Bremse több évtizedes piacvezetői tapasztalataira építve végezzük majd el, a prototípusokat valós környezetben fogjuk tesztelni” – mondta el Tavaszi Tivadar, a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest ügyvezető igazgatója.  „Büszkék vagyunk arra, hogy nálunk egyszerre van jelen a gyártás és a fejlesztés, így a mérnökeink nyomon követhetik, hogy a tervasztalon megálmodott berendezések hogyan válnak kézzelfogható termékekké.”

A Knorr-Bremse Budapest a világ legkorszerűbb vasúti járműveihez – például a japán szuperexpresszhez, a Shinkansenhez - fejleszt és gyárt egyedi megrendelés alapján fékeket és fékvezérlő szoftvereket. A vállalat Magyarországon több mint 20 éve van jelen és folyamatosan fejlődik. Tavaly és az idén is újabb termékek gyártása kerül át a budapesti céghez, így a munkavállalók létszáma is folyamatosan bővül.

 

Weblapkészítés

Weblapot ingyen

nem,

de olcsón készítünk

 kisvállalkozások,

egyesületek,

alapítványok,

részére.

 

Kattanjon ránk!

PR modul

Leggyakrabban olvasott cikkeink

Hirdetés

Facebook oldalunk


RSS hírcsatornák

Kiemelt partnereink

Linkek

Képes hirdetés